måndag 18 mars 2013

Vem är jag?

Jag vet att det är ganska töntigt och inte speciellt intressant, men jag råkar gilla listor. Och kompisböcker. Och allt såntdär Det får ni stå ut med.

Ålder: 24. Fast mentalt så varierar det. Standardspektrat är väl mellan 4 och 40, eller däromkring.
Kommer från: Falkenberg
Skulle vilja bo: Närmre något lämpigt berg.
Favoritmat: Baconlindad kyckling med rosmarinsky och klyftpotatis, eller ugnsbakad lax med lime, ingefära och ris.
Religion: Agnostiker slash Jedi.
Civilstatus: Två gosedjur, en hårddisk full av romantiska (orealistiska) komedier och ett för högt chokladintag. Singel.
Favoritbok: Att be mig välja en är som att be mig mörda alla mina vänner utom en. Jag kan inte. Men Liftarens Guide, Bröderna Lejonhjärta och Sagan om Belgarion är bland de bästa.
Ögonfärg: Gröngrå. Fast pappa hävdar att jag är blåögd. Jag hävdar att han är skumögd.
Favoritfilm: Se "favoritbok". Men jag kan rekommendera några. Amélie, Mean Girls, Upp, Wall-E, Kyss Mig, Easy A och Trassel. Mycket Pixar, romkoms och fantasy/scifi/äventyr.
Favorit-teveserie: Just nu följer jag bara Glee och Girls. Gillar Skins (säsong 1-4) Grey's, Gilmore Girls, Anna Pihl, Bomb Girls, One Tree Hill (säsong 1-4), OC (läs: Seth Cohen, Ryan är så tråkig!) och härligt knäppa Adventure Time.
Favoritkaraktär från teveserie, manlig: Seth Cohen, The OC. Och Alex Karev i Grey's för att han är en sån garderobsmjukis.
Favoritkaraktär från teveserie, kvinnlig: Alldeles för många. Santana Lopez, Glee. Peyton Sawyer, OTH. Lorelai Gilmore x2. Betty McRae, Bomb Girls. Naomi och Emily i Skins. Typ alla i Grey's också. Och Paige i Pretty Little Liars.
(Jag är verkligen en supertönt.)
Favoritband/artist: Se "favoritbok". Just nu lyssnar jag mycket på Radical Face. Rekommenderar att klicka här för en bättre överblick.
Random fakta: Om jag tröttnar på att vara journalist vill jag bli lokförare. Och jag är bra på att balansera saker på huvudet.
Favoritfärg: Grön, fast bara ljusa/klara nyanser. Och orange, lila och ljus/himmelsblått.
Favoritdag på året: Det vet jag väl inte i förväg, heller?
Husdjur: Inte nu längre. Hoppas att Compaq och Virus har det bra i marsvinshimlen.
Just nu lyssnar jag på: Tegan & Sara - Closer. (Som slaktades i Glee i fredags, snyft!)
Senaste filmen jag såg: En Prinsessas Dagbok. Fick nostalgiryck när Anne Hathaway vann en Oscar.
Min ringsignal: John Williams - Imperial March (Darth Vader-låten. Blir skiträdd varje gång det ringer.)
Mitt namn betyder: Inte helt säker, men jag tror att det har något med "krigisk" att göra. Passande.
Favorithjälte: Wall-E, Polgara, Mr Fredricksen, Mulan, Spiderman, Belgarion med flera.
Kändiscrush: Jag blir hellre kär i folk jag känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar